Sunday, December 12, 2004

:: Sarawak Spesel Part 1 - Naik Kapatebang

Aku gi sana naik kapatebang Air Asia. Tambang murah. RM200 je return. Tapi kapatebang dia macam bas. Malah lebih teruk daripada bas sebab takde numbered seat. Semua orang berebut-rebut macam bebudak sekolah. Dah la seat sempit.

Tapi pengalaman yang paling power dalam kapatebang ni adalah masa dia take-off ngan landing. rasa macam nak mati je. Masa dia berlepas tetiba je dia pecut. Rasa macam naik kapatebang je.

Flight aku tu bertolak pagi. Jadi pepagi tu matahari tengah naik. Aku time tu duduk tepi tingkap. Dapat la nengok keta-keta kecik kat bawah sana. Tetiba kapatebang tu membelah awan. Dan sedar-sedar aku dikelilingi awan yang kuning keemasan. Semuanya kelihatan lembut macam kapas. Indahnya.

Bab pramugari pulak, ianya sangat mengecewakan. I've seen better. Dah la nak makan kena beli. Air mineral pun 3 inggit sebotol. Patut la tambang murah.

Pepehal tindakan Air Asia ni adalah satu sumbangan yang baik kepada kita masyarakat malaysia ni. Skang ni semua orang mampu naik kapatebang.

Setibanya aku kat bumi kenyalang tu, aku terus menarik napas sedalam-dalamnya. Karena aku menjejakkan kaki ke bumi itu adalah ibarat satu impian yang menjadi kenyataan. Aku tau apa yang menanti aku di bumi ini. (Sila baca SP: Bidadari) Aku rasa nak cium tanah, tapi... tak payah ahh!



Pengumuman Spesel Feature: Bidadari

There's a Special Feature coming up and it's entitled 'Bidadari'.

Special feature ni panjang berjela dan aku tengah nak consider nak post kat sini ke ataupun host kat tempat lain.

Panjang sangat aku rasa boleh buat buku.

Ataupun nak submit ke Gangguan Teksual?

Pepehal aku harap korang bersedia.

Sebab ni adalah satu-satunya cerita yang tak pernah diceritakan baik di internet mahupun secara lisan.

Ekslusif.

No comments:

Post a Comment