Monday, December 27, 2004

Image Hosted by ImageShack.us

Aku tak suka kesian dan bersimpati terhadap orang lain sebagaimana aku tak suka orang lain bersimpati terhadap aku.

But rest assured that when I pity you, you're at you most fucked-up.

Kadang-kadang orang datang kepada aku dan menceritakan masalah diaorang. Dan aku tak suka nengok member-member aku bersedih. Seboleh-bolehnya aku akan bantu mana yang termampu. Paling biasa berlaku, masalah pasal relationship.



Sebenarnya hidup kita ni simple je. Simple sangat.

Kalau lapar - makan nasik

Kalau ngantuk - tido

kalau letih - duduk sebentar berehat

kalau nak hidup senang - rajin-rajinlah berusaha

kalau nak kesudahan yang baik kat sana esok - perbanyakkan amal ibadat dan jangan buat jahat

Tapi aku dapat kenalpasti satu perkara simple yang mampu merumitkan hidup kita di luar jangkaan.



Mengapa orang memutuskan satu hubungan tu?

-Kikis duit

-Gaduh/salah faham

-Family tak restu

-Terlalu mengongkong

-Saling berjauhan dll

Dan memang ada moleknya kita memutuskan hubungan, kalau ada kes-kes yang seperti di atas tu berlaku sebelum things get too fucked-up.

Tapi kalau kita betul-betul nak, kita boleh usaha habis-habisan. Biar putih tulang...

Tapi bagi aku kalau dah namanya cinta, kes-kes yang disebutkan di atas tu adalah remeh sangat. Selalunya aku rasa heran dan bertanya kembali, "Sebab tu je?".



Tanya balik diri korang sendiri, apa sebenarnya yang korang nak?

-Kalau seseorang tu terlalu mengambil berat, itu bukan mengongkong namanya.

-Kalau dia tipon tu dia rindu bukan nak menyiasat apa korang buat.

-Kalau dia bagi peluang bermakna dia sayang korang dan nak tengok korang hepi.

-Kalau dia diam je bukan dia menyampah atau boring, tapi dia takde idea nak cakap dan takut nak cakap yang bukan-bukan.

-Tak perlu rasa bersalah nak buat apa saja yang korang nak buat kalau pasangan korang dah beri kebebasan. Maknanya dia sayangkan korang la tu. Tapi jangan abuse kebebasan yang diberikan.

-Kalau member cakap korang tak ngam bersama, nanti suruh member korang tu carikan pasangan lain untuk ko. Dan berhentilah mendengar suara hati sendiri. Dan jadilah macam lembu yang kena cucuk hidung.



Mungkin perasaan cinta ni terlalu rumit bagi sesetengah orang.

1 comment:

  1. hidup ini mudah jika senang dgn apa yg dilakukan.Cuma org sekeliling mecomplicated keadaan..!!
    hadapi dgn seyuman okay!!

    ReplyDelete