Friday, December 31, 2004

Image Hosted by ImageShack.us



Januari

Takde yang lebih best untuk kick-off tahun baru dengan membuat satu performance yang paling kontroversi dalam sejarah. Kitaorang main kat majlis Ambang Tahun Baru 2004 anjuran Majlis Daerah Lipis. Time tu lah crowd paling besar penah kitaorang main yang menyebabkan,

"Sakit jantung Pegawai Daerah tengok korang main"



Febuari

Band kitaorang mula serius untuk menghasilkan material sendiri. Time ni semua orang pulun habih brain storm. Hujung minggu kitaorang jamming kat umah Mael. Tapi kesudahannya projek ni terpaksa dihentikan tak tau pasal apa.



Mac

Dalam bulan ni kitaorang semua pulun habis menguruskan persediaan untuk Sure Pekat 2. Hari-hari pegi balai polis, pegi Majlis Daerah, naik tangga Pejabat Daerah, pegi kedai-kedai mintak sponsor. Letih tapi seronok sebab semua orang terlibat. Bulan ni jugak aku me-releasekan zine baru aku 'Journal' yang buat crossover ngan Zine PP iaitu Hilang Punca.



April

Bulan april akan terus dikenang sebab bulan ni Sure Pekat Jamm Festival 2004 (kali kedua) diadakan pada 04/04/04 (4 April 2004). Kali ni kahadiran meningkat berlipat kali ganda. Dan band yang mendaftar pun sampai tak cukup slot. Satu milestone yang besar untuk scene musik Kuala Lipis.



May

Bulan yang penuh dengan gile glam. Sebab ROTTW bulan ni ada kuar muka aku masa Sure Pekat tu. Walaupun kecik je, tapi tetap aku potostet page tu untuk diberikan kepada sanak saudara dan kenalan yang mengenali diri ini.



Jun

Bulan ni apa yang aku paling takut berlaku, dah berlaku. Satu edisi repihan hati dalam aku punya 'circle of friends'. Tak sanggup aku nak cerita. Tapi mende ni aku dah nampak ia akan datang. Kes-kes member yang tak dengar nasihat/amaran aku, dan akhirnya inilah event yang mengubah semangat setiakawan kitaorang selama-lamanya.

Bulan ni jugak aku dah nampak bayang-bayang logo syarikat sulung aku yang akan aku tubuhkan.



Julai

Pada 7 Julai 2004, buat pertama kalinya aku membina Blog aku ni. Dan first post aku berbunyi:

the need of online presence

the need to say something

the need to express

Hightlight Julai:

-Tetiba aku suka pekena nengok Akademi Fantasia

-Tunang member aku meninggal eksiden

-Pertarungan berdarah kat depan kedai aku

-Nengok Siti Nurhaliza Fantasia Tour

-Soft opening Oxygen Studio



Ogos

Bulan yang banyak melepak kat umah nengok Sukan Olimpik.

Edisi 'Repihan Hati' tu berlarutan sampai ke Julai. Bulan ni jugak banyak berkisar pasal memulakan bisnes baru aku ni. Sibuk dan letih. Kendian aku main kat satu skate demo kat Raub. Yang aku anggap sebagai satu session yang paling best sepanjang karier aku sebab semua orang ada beraksi.



September

Anwar kene release, sambutan Karnival Lipis. Time ni bisnes ligat sebab tu aku sentiasa tersenyum. Rokok pun naik harga bulan ni. Kebetulan.



Oktober

Musim buah kat kampung aku. Jenuh panjat rambutan. Beli kasut baru. Time ni aku melancarkan minggu 'Pra-Puasa.



November

Bulan ni blog aku ni jadi putih. Bulan puasa, jadi tak banyak sangat mende berlaku. Bulan ni jugak aku menyambut ulangtahun kelahiran aku yang ke- 'skang-boleh-pegi-mengundi'. Hari raya aku jumpa balik member2 aku masa sekolah dulu. Dapat tau nak pergi bumi kenyalang. Henset ilang. Mem-you're-fired' seorang kakitangan Oxygen Studio.



Disember

Kemuncak kepada 2004 adalah pertemuan semula dengan 'Bidadari'. Bila balik ke tanah melayu, aku telah menulis sebuah cerita yang paling honest penah aku tulis. Paling jujur, paling real.Bulan ni adalah bulan paling sedih sepanjang hidup aku. Adeii...



Summary.

Tahun 2004 ni adalah tahun yang slow. Sebab tak banyak perkara berlaku. Mungkin sebab aku dalam proses mengupgrade kehidupan aku. Mungkin sebab tahun ni aku berhajat untuk independent dan kawal sendiri haluan hidup aku. Tahun ni aku paling banyak ambik risiko. Tahun ni aku banyak belajar daripada peristiwa-peristiwa yang berlaku. Macam biasa setiap tahun mesti ada perubahan yang besar.



Tapi aku syukur sebab 2004 berlalu dan aku masih hidup lagi.

I cant wait to see what 2005 have in store for me

BRING IT ON!!!

No comments:

Post a Comment