Saturday, December 25, 2004

:: kumprinx ver 2.1

It's never about the higher you go the harder you fall, it's all actually about how you bounce back!



Selama beberapa hari aku melepak kat opis kat bentong. Bukan ada apa-apa nak buat tapi sesaje melepak.

Dari pagi sampai ke petang sampai ke malam bawak ke pagi esok, aku hanya duduk atas sofa. Tak nengok tv. Tak pasang radio. Tak main game.

Sebenarnya aku perlukan keadaan macam ni untuk berehat dan berfikir. Banyak mende aku pikir. Sejak balik dari bumi kenyalang ari tu aku takde masa nak

Meng-consider keputusan aku

Memujuk diri aku supaya tak bersedih lagi

Menyembuhkan luka di jiwa

Menghayati kekosongan

Mengamati kesunyian

Mencari hikmah di sebalik semua ini

Mem-planning balik masa depan



And in the process I've injured myself a lot.

Men-divert-kan kesakitan di jiwa ni kepada kesakitan yang 'real' punya.

Cet! Darah-darah tangan aku.

Dan amat sukar untuk maintain kewarasan

5 hari beb...



Sekarang

Sepanjang masa aku pasti, tindakan aku tak penah silap.

Aku tau aku dah buat perkara yang betul.

Skang aku terbang lebih tinggi. Dan tak takut lagi jatuh sebab aku dah merasa. Dan aku dah melantun balik sama tinggi.



Luka yang aku dapat sepanjang 3 tahun ni akan sentiasa berdarah. Dan aku akan sentiasa mengingati memori-memori silam ni. Bila-bila masa ingatan tu kembali menerjah kotak fikiran aku, aku akan hayati

Apa yang telah aku kehilangan

apa yang telah aku lakukan

impian yang aku lepaskan

syurga yang aku miliki buat seketika.

Dan aku tak takut untuk menoleh ke belakang



Aku akan buktikan kenapa aku masih hidup dan tak mati bunuh diri lagi.

Because I am still destined for great things.

Jalan di depan aku skang ni lebih best dan mencabar.

Aku akan ambik sebarang risiko

Menurut segala kata hati aku

Buat je apa yang aku nak buat

Aku nak pastikan hidup aku ni bermakna dan menghabiskannya dengan sebaik-baiknya.



From now on I'll embrace life

And live it to the fullest.

For I've been through heaven and hell

For I've seen the best in life

And went through the worst

For I'm still alive and well



For i am kumprinx

Upgraded.



:: Coming Soon!

Persepsi - Tentang Cinta

Special Feature: 2004 Flashback

No comments:

Post a Comment