Monday, December 13, 2004

:: Hepi Besday Ika

Semalam gua pegi Besday Party kat umah Ika. Umah dia ni dalam hutan. Cantik, besar dan kat depan umah dia ada satu Storm Evo yang abah dia baru beli. Sampai skang aku jaki ngan Storm tu.

Cerita aku ngan Ika ni bermula 10 tahun yang lalu. Time tu mak bapak dia dua-dia keje. Jadi mak aku babysit Ika ni ngan abang dia. Masa dia kecik-kecik dulu dia ni comel, dan aku suka suap dia makan. Selama setahun mak aku babysit dia tiap-tiap hari, aku dah anggap dia ni macam adik aku sendiri.

Kendian kitaorang pindah. Mak aku pun dah tak babysit dia sebab dia dah start sekolah. Kendian masa berlalu. Sejak aku pindah tu, aku tak penah jumpa dah Ika ni. Cuma dengar khabar angin je yang dia sekolah kat sekolah cina.

2-3 tahun yang lepas aku melepak kat area perumahan umah lama aku ari tu. Tetiba aku terkasima. Rasa macam nak eksiden je. Hilang kawalan memandu. Aku try tanya Mael,

"Sape tu?"

"Itu, yang naik basikal tu?"

"Yang tu la..."

"Itulah Ika"

Terkejut tahap maharaja aku ari tu. Budak kecik yang aku jaga masa kecik-kecik dulu skang ni dah fully grown menjadi seorang awek yang cun dan comel. Cantik.

Malangnya pemikiran dia masih kebudak-budakkan. Maksud saya tak ngam ngan aku yang dewasa ni.

Ika adalah salah satu contoh awek cun yang, walau cantik tahap mana sekalipun, aku takde hati nak ngorat.

Berbalik kepada Besday Party kat umah dia semalam. Makanan banyak gile. Aku ingat adalah dalam 6 bijik ayam goreng aku makan. Kenyang tak ingat beb...

No comments:

Post a Comment