Tuesday, December 28, 2004

:: Late Show With kumprinx

:: Kerpan Walk

Tetiba ada pasar malam Rabu kat Sungai Kerpan. (Area Lipis ni la). Dah lama dah ada tapi aku takde peluang langsung nak pegi nengok.

Sehinggalah hari ni selepas diusulkan oleh reorang rakan. Bila aku sampai, keadaan dah berubah. Biasa jalanraya, skang dah jadi pasar. Takde la besar sangat macam pasar Ahad yang biasa tu. Yang banyak adalah mende-mende makanan.

Kami melepak di sebuah kedai makan di depan tapak pasar tu. Suasananya sungguh berbeza.

Awek-awek lalu lalang. Ada yang dengan geng-geng. Ada yang datang ngan mak. Ada jugak amoi-amoi pakai suar pendek sesaje round-round.

Termasuklah seorang gadis ni yang aku jumpa dalam lift tak lama dulu. (Rujuk Persepsi #1) Hehe... kalau jodoh tak ke mana ekk?

Dan pada hari ini jugak aku mendapat tahu bahawa pada hari selasa, area ni tidak lagi dikenali sebagai Sungai Kerpan. Sebaliknya Kerpan Walk. Best ah...



:: Piala Tiger

Sebagaimana rakan-rakan aku yang lain, aku tak into sangat pasal bola ni. Tapi sebentar tadi aku terpaksa menonton satu match ni.

Mesti la kena tengok beb

ini Indonesia lawan Malaysia (semi final first leg)

I've been to Search concert (with Godbless). And i know how Indonesian were in large number.

Thus, this match I have to see.

It's Malaysia versus Indonesia beb!

I was at the edge of my seat the whole game.

Pepehal Malaysia menang 2-1. Lega...



:: Jangan Jadi Bangang (Hold on)

Seorang remaja yang sedang menunggu keputusan PMR telah membunuh diri kat Padang Tengku ari khamis nan lalu. Dengar cerita kat Telang. Ini akan menambahkan jumlah hantu kat area sana. Dan aku selalu jugak lepak minum teh kat sana. Susah la nak turun sana lagi melepak nanti. Spekulasi member-member aku:

-Tertekan sebab pressure ibu bapak pasal result PMR dia.

-Mak dia ugut tak nak bagi makan nasik kalau tak pass PMR. Daripada mati tak makan nasik, baik mati bunuh diri.

-Terlalu takut nak terima hakikat keputusan PMR dia nanti.

Overall, pada pandangan aku, membunuh diri adalah pekerjaan yang bangang dan sia-sia. Awak tu dah la muda lagi. Macam-macam mende lagi boleh buat selain daripada mati. Kalau korang ada consider nak bunuh diri, pikir dulu masak-masak.

Oh ya, cerita ni masuk suratkhabar semalam.



:: Note

I'm off to KL 2moro.

No comments:

Post a Comment