Tuesday, December 28, 2004

:: Edisi Pagi

6.30am. (Run for Serenity)

Kerana dah putus napas dan 'mintak nyawa' aku benti berehat kat satu astaka kat taman belakang masjid ni. Lepak-lepak...

"Bestnye. Kabus tebal lagi. Sejuk. Aman. Damai. Tenterammmmzzzz...zzz...."

Sedar-sedar dah pukul 10.00am

Gile nasib baik tak kena gigit ngan ular ke rimau ke. Tertidur di kawasan yang berhampiran dengan kawasan hutan dan paya memang bahaya.



:: Upgrade

Tadi aku nengok satu blog ni. Cantik. Akupun nak buat macam tu la jugak. Aku nak tambah sidebar yang interaktif. Nak pakai header yang ada animation. Bubuh gambar awek banyak-banyak...



:: Hantu Lift Kantoi

"Sebenarnya bebudak yang main-main tu kumprinx!"

"Ye ke mana ko tau?"

"Aku tau. Ada orang cerita kat aku. Ko cek la sendiri. Try 'jek' dada dia. Kalau telus ko cabut la.."



Malam semalam balik dari melepak aku terserempak ngan 'hantu' yang selama ini telah menimbulkan kekacauan di apartment aku.

Tindakan aku time tu adalah fusion antara terkejut ngan hangin. Modus operandi dia adalah, tutup lampu lift tu. Pakai kain gebar warna putih. Dan duduk di sudut lift menanti mangsa.

Dalam terkejut aku melancarkan satu 'Tendangan/Jek Dada Padu Maut'. Seperti yang ku duga. Tendangan aku tak telus sebaliknya mengenai sasaran. Dan aku tak berhenti di situ.

"Adeh adeh abang, tolong. Benti benti!!"

Ahhh peduli apa aku. Aku meneruskan kekejaman sampai aku rasa puas hati. Kendian aku drag dia kuar. Dan menekan butang destinasi aku.

Sampai skang ni aku tak tau sapa yang bangang sangat nak jadi hantu tu. Yang panting, hantu dah tewas. Dan keadaan kembali aman di apartment aku ni.

Sesapa lagi ada mengalami gangguan hantu atau puaka,

jangan kontek aku. Kontek Misteri Nusantara.

No comments:

Post a Comment