Wednesday, June 8, 2005

:: Repihan Hati (Help Kumprinx)

Kami ganggu siaran Full Report SPIII ni untuk memberi laluan kepada post ringkas ini.

Petang ku yang hening tempoh hari telah diganggu. Tatkala ku sedang terkangkang baring di bilik ku berehat setelah tamatnya SPIII, tipon aku berbunyi. Ku gagahi jua diriku untuk bangkit dan mengangkatnya. Namun yang hampehnya itu hanyalah satu miskol biasa dari no yg tidak dikenali. Ku berbuat tidak ambik pot dan meneruskan perjuanganku, tido. Namun miskol tu berlarutan bertubi-tubi hingga menggangu tidoku. Lantas ku mengirimkan satu mesej bergambar (Gambar tanah kuburan) kepada si pemiskol itu. Sebagai satu isyarat tanda mengatakan ku tak ingin diganggu.

Tit..zzzzt...zzzzt... (nada dering mesej pesanan ringkas 'Beeb Once')
"Marah ke? Sorry la ganggu. *toot* ni. Ni lah nombor saya. Lain kali tak payah susah-susah cari dah"

Keadaan bilik ku yang suram tu kini ceria. Kelopak-kelopak sakura berguguran jatuh entah dari mana. Bunga-bunga pokok langsuir peliharaan ku yang dulunya kering, kini berseri kembali. Burung-burung berkicau riang.
Rama rama di pohon dedap,
Singgah sebentar pekena lepat,
Sudah lama aku mengendap,
Baru sekarang aku mendapat.
Aku kenal sangat budak yang mesej aku ni. Dan dah lama aku follow-up dia. Dia ni kecil molek, cute comei. Dan dah lama jugak aku berkenan sangat ngan dia ni. Seterusnya kami berbalas-balas mesej pesanan ringkas. Dan kini aku tahu apa niatnya yang sebenar.
Hari-hari makan kari,
Motor laju dibawak lumba,
Tak perlu timba mencari perigi,
Perigi datang mencari timba.
Masalahnya di sini..
Dia ni skang ni tengah sekolah lagi. Peksa tahun ni. Dan mindset dia masih lagi bebudak sekolah. Nontheless dia di antara yang aku akui memang cun. Selama ni aku follow-up dia bukan sebab aku nak berpasangan ngan dia, tapi sebab aku syok nengok dia ni. Comei.

Aku migrain. Tapi aku nak. Tapi aku masih rasa macam tak kena je..

2 comments:

  1. adkah ini awek yg pernah menjadi salah seorang awek penghias banner ko satu ketika dahulu? alah yg putih2 muke comei2 tu? yg tu ker? ke bukan wei? ngorat jelah.. dak sekolah pon.. bela aa kasik besar.. hahahaha

    ReplyDelete
  2. jgn terburu napsu, fikir dalam2, btui2 dlu, nanti kurang pulak kemachoan ko,nampak cam desprate lak...ekekeke

    ReplyDelete