Wednesday, February 16, 2005

:: Edisi Petang

Seleksi Pilihan Hari Ini
Sekali sekala aku akan ronda-ronda merempit nengok blog-blog orang lain. Menengok-nengok pe'el dan membaca keluh kesah orang lain pulak. Seronok. Di samping itu aku jugak menjalankan spotcek Hall Of Championship. Aku dapat kenalpasti bahawa ada orang lain yang lebih berkarat dari aku. Kira aku ni tak karat lagi la. Ni antara bahan-bahan menarik yang aku jumpa.

Mekar Asuhan
Erti satu tangisan - Pasal nangis-nangis.

Azelnur
lafazkan sayang, khabarkan rindu - Azelnur yang tak habis-habis berkarat

Eden's
PORK -- OR THE DANGERS OF PORK-EATING EXPOSED - Mari makan babi

Jenab
Surat Untuk Pembaca Blog - Teknik 'mengabihkan boreh' dengan pendekatan yang unik

Tips untuk posting kat Blog
-Nobody dig poem. Kalu nak taruk jugak, biarlah yang betul-betul power dan indah bahasanya.
-Tak guna tepek lirik lagu kalau orang tak tau macamana nak nyanyi. Sekurang-kurangnya taruk link supaya orang boleh donlod dan dengar lagu tu.
-Jangan autoplay bgsound korang tu. Aku tengah syok-syok layan Ramlah Ram, tetiba jadi serabut ngan lagu kat blog korang. Lagi champion kalau buat prompt "Korang nak dengar lagu tak?".

Auntie Kurier
Dia ni memang tak beri peluang langsung. Main sebat je. Kalau jumpa aku kat tepi jalan tengah jalan kaki sekalipun, mesti ada package nak bagi. Agak-agak la sket kan? Tau la engko tu sibuk. Tapi kalau ada package tu, hantar la kat opis. Jangan la pasing kat aku. Bayangkan kalau dah kotak sebesar pemeluk tu aku nak bawak balik macamana. Sian la kat aku wei...

Menghisap Dunhill
Batuk yang kronik ni disebabkan oleh pengeluaran mukus/kahak/gede yang banyak dari badan aku. Kahak yang banyak ni telah memblock reseptor dalam saluran pernafasan aku daripada menerima nikotin dengan sempurna daripada asap rokok. Jadi sebagai alternatif kepada Kent9, aku bertukar kepada Dunhill (sementara waktu) untuk membantu badan aku menyerap nikotin dengan lebih sempurna.

Rest In Peace
Memandangkan condition aku yang demam/batuk ni, maka aku telah diberikan cuti bergaji selama seminggu. Jadi selama seminggu aku hanya akan berehat kat umah. Tido lewat nengok tv. Bangun hanya time lunch. Dan jugak selaku tokei syarikat ni, aku jugak lah yang memberikan cuti kepada diri aku sendiri. Hehe...

Ayat-ayat yang aku menyampah nak dengar (Part 1)
Jangan sebut depan aku
"Awak ni nakal la.."
"Abang Amin ni mesti encem orangnya"
"ko dak mana/apa"
"ASL plzz.."
"Takkan takde kopi o keras?"
"Sila jelaskan bayaran..."
"Derma ikhlas untuk buat masjid kat Thailand"
"A'kum bang, ada 5 minit tak?"
"Rimas la aku..."
"Takkan diam je"
"Last song aa.."
"Balai cerita!"
"Semua ni salah engkau!"

Mouse yang rosak
Mouse yang aku guna skang ni dah bengong rasanya. Aku klik sekali dia jadi klik 2 kali. Walaupun masalah ni nampak remeh, tapi untuk user macam aku ni ia cukup untuk menaikkan rasa hangin

No comments:

Post a Comment