Tuesday, November 9, 2004

:: netstatbasic (Edited)

waa... terrer la menatang netstat ni. patut dari dulu lagi aku letak.



:: Hujan

Hari-hari hujan skang ni. Kadang2 lebat, kengkadang tak lebat tapi maintain. Best kalau hujan sebab boleh tido. Aku cuba nak kurangkan tido pada bulan pose, tapi apakan daya...



:: Pakcik Banner Lebih

Dia ni kerja security guard kat umah aku. Malam-malam dia selalu round2 dan kadang-kadang terserempak ngan aku. Dia penah pegi kedai sebelah kedai aku ni nengok budak buat banner. Pastu dia cakap "Nanti kalau ada banner lebih, bagi la pakcik sehelai ekk..?!" Sejak ari tu aku panggil dia pakcik banner lebih.



Memula aku raspek pakcik ni sebab mengawal harta bende dan ketenteraman kat area umah aku ni. Tapi skang ni aku tak berapa respek dah. First time aku borak ngan dia, dia tanya aku,

"Awak ni bukan kerja kat Hotel Jelai sana?"

"Tak ah pakcik, saya jaga CC kat tingkat 2 ni"

"oo.. tapi pakcik selalu nampak awak kat sana"

"Saya memang selalu lepak sana".



Sejak pertemuan pertama ari tu pakcik ni selalu tanya aku soklan yang sama. Dan setiap kali aku terpaksa beri jawapan yang sama. Bagi aku soalan dia tu merendah-rendahkan kredibiliti aku. Sampailah aku dah tak tahan lagi...



Aku nekad, kalau pakcik ni tanya aku lagi soklan tu aku akan lempang pakcik tu sedas. Aku tak peduli apa nak jadi lepas tu.



Malam tu sekitar pukul 3.00am aku terserempak pakcik tu. Time dia tarik nafas je aku dah tau apa tindakan dia seterusnya.

"Awak ni bukan ke kerja kat Hotel jel... "

PANNGGG!!!

No comments:

Post a Comment