Friday, November 26, 2004

:: Mee Kari Pak Teh

tenene net tenene net... (nada dering)

"Heloo"

"Heloo Amin ehh..?"

"Ye saya bercakap, sapa nih?"

"Saya xxxx, yang pulang tipon awak ari tu"

"Ohh.. apa cerita? kat mana skang ni bla bla..."

"Bla bla bla..."

(butir-butir perbualan yang seterusnya tak perlu korang tau)

"Dah sarap?"

"Haa..?"

"Dah breakfast?"

"Belum..."

"Ha jom. Awak tunggu kat depan xxxx. Saya sampai 5 minit lagi"

"Okeh!"



Aku bukan nak cerita bibit-bibit percintaan antara aku ngan awek yang pulang tipon aku ari tu, tapi kali ni aku nak cite pasal Mee Kari Pak Teh yang champion.

Dah lama aku tak pekena. Sejak bulan pose ari tu. Kedai pak teh ni seingat aku first sekali aku pekena mee kari dia masa aku darjah 4. Sejak ari tu aku terus into mee kari dia. Kedai pak teh adalah salah satu breakfast spot yang popular kat Lipis ni. Dia bukak time pagi je sampai pukul 12 tengahari.

Kedai dia ni banyak orang-orang yang keje pejabat melepak. Tak lupa juga mamat-mamat construction turun minum ngan bos diaorang. Cikgu-cikgu pun banyak memonteng kat sini.

Tapi yang paling best sekali sudah tentunya mee kari dia. Kadang-kadang dia letak telur puyuh. Dalam satu hidangan ada sepiring kecik sos cili. Tak pedas sangat tapi sedang molek la. Pak Teh sendiri penah cakap kat aku "Kalau pedas sangat nanti cirit pulak orang-orang yang keje pejabat nanti".

Pepehal Mee Kari Pak Teh adalah satu sebab untuk korang deTour ke Lipis. Tapi pagi je la.

Kalau ada nak melawat ke Lipis nanti. Kontek je la aku. Aku bawak korang makan Mee Kari Pak Teh yang champion.

1 comment:

  1. huhu...cayalah amin..glam jap mee kari pakteh...menggelamerkan lipis...bangganyer jadi anak lipis...anyway..not bad korang punye xtvt kat lipis...teruskan perjuangan pemuda pemudi lipis...yang penting batasan pergaulan perlu dijaga...PEACE!!

    ReplyDelete