Wednesday, November 17, 2004

:: Kawan-kawan

Raya ketiga semalam gua jalan-jalan jumpa member lama masa sekolah ari tu. Seronok gak dapat jumpa balik sembang-sembang.



-Diaorang ni semua masih lagi studi degree/diploma masing-masing. Walhal aku dah lama tinggalkan alam persekolahan ni dan mara ke hadapan.

-Pasukan kitaorang ada 5 orang dan jenjalan pegi beraya ke merata-rata tempat.

-Dalam 5 orang tu ada sorang ni gadis paling cun dalam sejarah karier aku. Makin lama aku tak jumpa dia, makin cantik. Aku terkasima sepanjang program dan tetiba jadi tak reti nak bercakap apa-apa. Jadi aku diam je.

-Cantik gile wa cakap lu. Sampai satu peringkat aku tak boleh terima sesapa pun antara rakan-rakan aku untuk kapel ngan dia. Takde satupun antara kitaorang ni yang layak ngan dia. Tapi kalau menjadi jugak, aku sumpah bumi Lipis ni akan bermandi darah. Korang nengok la nanti...



Memandangkan diaorang semua masih study dan aku pulak telah bertukar menjadi seorang bisnesman, i feel alienated. Aku rasa macam tak ngam. Bilamana aku rasa macam nak sembang pasal tackle market, outsourcing, expanding, diaorang semua sembang pasal surgical incision, chemical engineering, robotic programming, lecturer cute, LI, assignment, tumpah asid masa eksperimen, extend semester, repeat paper, yang semuanya bukan bidang aku lagi. Yang sorang tu nanti jadi zoologist, jadi doktor, saintis. Diaorang semua dalam perjalanan untuk menjadi orang-orang yang kitaorang semua cita-cita nak jadi masa sekolah ari tu. Cuma aku sorang je yang awal-awal dulu dah stop atas pilihan aku sendiri. tapi nontheless we're all one big family. Aku anggap diaorang semua ni adik beradik. Buat seketika aku happy nengok semua berkumpul kembali.



Tima kasih la sebab susah-susah masak

I love you all

No comments:

Post a Comment