Wednesday, February 1, 2006

Kuala Lipis Chinese New Year Happenings

Tahun Baru Cina (CNY) adalah cuti kegemaran aku. Selain daripada 'Amoi with their best outfit on', berikut adalah perkara yang berlaku sekitar Kuala Lipis sepanjang cuti Tahun Baru Cina tahun ni.

Ops Sikap X
Polis menjalankan operasi Ops Sikap X di depan pejabat Tasklink, Kuala Lipis. Lokasi sekatan jalanraya tersebut adalah termasuk dalam route aku nak pegi jamming. Jadi jangan harap aku nak bawak Kawasaki Turbo aku lalu kat situ. Terpaksa pinjam motor ayah aku (Honda RoadHog) yang street legal dan styling dia standart untuk mengelak dari dikesan pihak berkuasa. Lagipun lesen memandu aku tak siap lagi. Setiap hari aku terpaksa 'kontrol-madu' lalu depan diaorang supaya tak kena tahan.
Rujuk Diges

Cuti sekolah=Kahwin!
Bersempena cuti yang agak panjang sempena Tahun Baru Cina ni, adalah menjadi trend untuk meng-ijab-kabulkan pasangan. Pada hari CNY tahun ni ada 5 jemputan perkahwinan yang aku hanya dapat setel 3 je. Termasuklah member saya masa sekolah dulu yang jugak adik dia berkawan baik ngan saya.

Kunjung-mengunjung
Aku dapat kesan beberapa orang kenalan aku sengaja berkunjung ke rumah tokei-tokei besar kat Kuala Lipis ni semata-mata untuk aim ang-pow. Aku jugak terpaksa men-turn-down beberapa jemputan untuk berkunjung sebab aku ada komitmen lain. Hari ni parok aku kena eksplen.

Eksiden
Selang beberapa jam sehari aku mendengar deringan van ambulan. Maksudnya ada banyak eksiden. Tu tak termasuk satu eksiden yang berlaku depan mata aku kat depan roundabout ikan dan jugak sebuah keta kat depan masjid yang tersadai dalam keadaan 'totaled'. Menurut pemerhatian aku kadak kemalangan yang tinggi masa CNY ni adalah berpunca dari aktiviti 'yam-seng!' yang berlebihan.

Membukak Kanopi
Membukak kanopi sememangnya takde signifikan langsung dengan sambutan CNY tahun ni. Namun demikian saya sempat jugak tolong member saya bongkar kanopi yang digunakan untuk nikah akak dia beberapa hari nan lalu.

Non Familiar Faces at Alamanda
Alamanda di sini jangan dikelirukan dengan Alamanda Putrajaya. Kompleks Alamanda di Kuala Lipis adalah yang pertama sekali menggunapakai perkataan Alamanda ni (setau aku). Kompleks alamanda ni jugak bersambung dengan jejantas yang paling panjang sekali. Hal nya adalah sewaktu melepak kat Kompleks Alamanda ni aku dapat kesa banyak muka yang aku tak pernah nengok. Mungkin sebab musim cuti ataupun orang yang dalam perjalanan singgah untuk makan dan usyar amoi.

Pause
Dengan cuti ni semua aktiviti dalam blog ni dan jugak Diges aku stopkan. Bercuti. Aku jugak telah mendevelope satu sistem kewangan yang bakan di-integrate ngan kmxnine nanti. Selain itu aku jugak bermain game yang aku baru beli ari tu bertajuk Shadow Of The Colossus, Game ni sangat dahsyat sampai aku nak muntah tatkala menentang raksasa 'Lipan Terbang' yang sangat besar. Seriously, nak muntah. Nanti aku post review dalam
Diges.

Magik
Sempena cuti ni jugak ada satu magik yang sangat magik berlaku kepada aku sebentar tadi. Gua akan mendedicatekan satu post yang khusus untuk menceritakan mengenai 'magik' ni. Sebab saya memang suka bercerita perkara yang rubbish dan bukankah ini Pyrokumprinx Advanced Media?

Mata Nan Kuyu
Sebenarnya banyak lagi aku nak report kat sini tapi mata aku ni dah kuyu sangat dah ni. Mengantuk gila beb..

No comments:

Post a Comment