Sunday, December 11, 2005

Monday Muse : Take On Miss World 2005

dont you wish i had that Obscenity Filter?

Miss World
Sabtu nan lalu gua berehat kat umah nengok Miss World. Miss World, Miss Universe, Miss Amerika semua sama je. Aku harap di masa-masa akan datang ada satu pertandingan 'Miss' yang betul-betul cari spesimen wanita yang tercantik secara visual dan kosmetik semata-mata. Takde nengok personaliti, bakat, seme. Cuma yang paling tercantik kat pandangan orang yang nengok je. Err.. bukan itu ke? Apa yang aku cakap ni?
Orang kena insomnia kuat merepek/meracau (?). Waima demikian, 'Beauty lies in..

Eye Problem
Beberapa jam nengok TV aku jadi sakit kepala. Main game 2-3 jam aku jadi sakit kepala. Mengedit corporate logo baru untuk KMXnine berjam-jam depan kompiter jugak sakit kepala. Membaca Mastika sampai habis satu isu meninggalkan aku dengan migrain yang teruk. Berjalan-jalan menghirup napas segar naik motor tak sakit kepala. Melepak dengan view yang menarik, tak sakit kepala. Jesteru itu aku membuat kesimpulan (dan jugak berdasarkan saranan kengkawan) bahawa mata aku dah tak berapa power. Kena pakai spek mata ke ni? Tak nak aku..

Member Saya Eksiden
Dia nak masuk simpang, pastu barangkali lori kat belakang dia tak nampak signal keta dia. Lori tu terus potong ikut kanan. Lori langgar belakang keta, keta berpusing 180 darjah. Keta remuk. Penumpang semua cedera ringan. Member saya yang memandu ni patah tulang selangka dan jugak beberapa batang tulang rusuk.
Aku sungguh terkejut dan tak percaya bila aku dapat mesej pasal dia eksiden. Menyirap darah aku. Petang semalam baru la aku berkesempatan nak nengok dia kat hospital. Nasib baik tak teruk. Makcik yang kat katil seberang sana lagi teruk. Bape kali mesin yang kira degupan jantung dia tu bunyi. Mujurlah anak-anak dia semua ada.
Waima demikian di sini saya ingin melahirkan rasa simpati terhadap eksiden yang melanda member saya ni. Saya harap dia cepat sembuh, makan makanan yang berkhasiat, makan ubat dan jugak ikut nasihat doktor. Harap dapat segera pulih dan menjalani kehidupan seperti biasa semula.

Member Saya Kahwin
Jemputan kahwin dia ni aku dah terima seminggu nan lalu. Namun aku gagal untuk menghadirkan diri karena keadaan yang tak terduga. Jika tidak saya jugak akan hadir untuk menunjukkan support walaupun tak membantu langsung dalam hal angkat hidang, potong daging dan kacau gulai. Namun demikian tak berjaya hadir bukan tak bermakna aku tak support. Dari jauh ku kirimkan salam. Semoga berbahagia ke anak cucu.

Coming Soon:
-Bidadari Anniversary
-kmxnine teaser trailer

1 comment:

  1. kesan ko baca mustika lebih teruk sakit kepala daripada tengok tivi selama 8jam..

    baca variasari lebih baik untuk melegakan sakit kepala.. *sila baca ruangan *teman daripada seberang* untuk mencari rakan rakan baru..

    ReplyDelete