Tuesday, March 29, 2005

:: Gadis Cleaner Yang Comel Dan Berpakaian Seksi Tak Akan Turun Dari Langit


:: Banner Raksasa
Sekali lagi kitaorang kena buat banner yang aku ingat diaorang nak bagi raksasa nengok. Kebetulan pulak aku terkena sakit cirit birit yang tak berapa serius. Mungkin sebab aku ada terminum air paip dalam seteguk dua sebab takde air masak untuk diminum kat opis tu. Ini semua ekoran daripada ada sorang kutu mana tah yang pegi masak air pakai water heater, pastu dia tido. Bila dia sedar semuanya dah terlambat. Air dah jadi angin, cerek dah jadi merah sebab panas sangat. Hari tu opis kitaorang tu nyaris kebakaran.
Ada 4 helai banner nak buat dalam masa 48 jam. Jadi aku ambik keputusan bahawa tak perlu tido untuk buat banner ni. Maka kitaorang pun pulun habih. Setelah 24 jam bekerja non-stop badan aku jadi letih tak ingat punya. Nak-nak kena cirit birit pulak. Lagi hampeh. Lutut aku dah longgar. Letih sangat sampai aku tak reti dah nak ejas macamana. Bawak-bawak rehat pun tak makan jugak. Dateline semakin hampir. Banner tak siap-siap.

:: The First RM x is Always The Hardest
Percayalah, time ni wang ringgit tak bernilai lagi. Kalau boleh aku rijek je pojek banner ni. Tapi mengenangkan kalau aku rijek nanti akan jadi panjang cerita, dan syarikat aku pun akan mendapat nama buruk, jadi ku gagahi jua. Hanya lawak-lawak jenaka bangang sesama kitaorang je yang membantu untuk terus bekerja.

:: Cuti
Badan pun dah letih. Cirit birit pun makin serius. Aku rasa ada moleknya aku memberi cuti bergaji kepada diri aku sendiri. Mengenangkan jadual yang semakin hari semakin tight, maka aku mampu memberi cuti selama 2 hari je. Walaupun aku rasa kalau dapat seminggu lagi bagus.

(Seperti tajuk di atas)
Bila kat bentong, time makan kalau tak keluar makan kat kedai kitaorang akan menapau makanan untuk dimakan kat opis. Bila makan kat opis, jadi kena la pakai pinggan dan sudu sendiri. Lepas makan terus pulun buat kerja balik. Pinggan dan sudu yang digunakan tadi tinggal begitu je. Jadi banyak la kes-kes pinggan jadi raksasa sebab tak basuh. Bukan apa takde masa (malas) nak basuh. Lama kelamaan kitaorang sedar bahawa Gadis cleaner yang comel dah berpakaian seksi takkan turun dari langit. Takkan ada pari-pari dari langit akan turun ke opis kitaorang untuk basuh pinggan. Samada kitaorang bersihkan sendiri ataupun meng-hire seorang cleaner untuk buat kerja-kerja yang remeh macam ni. Namun menggaji seorang cleaner bermakna kemerosotan pendapatan bersih bagi syarikat. Jadi basuh la sendiri..

:: No Plat Baru
Setibanya di tanah air (Kuala Lipis) pagi tadi aku terus je bawak motor Kawasaki Turbo aku ke bengkel untuk servis. Kali ni aku tukar no plat baru. Dah lama sangat dah patahnya. Tak tahan dah aku bila bawak je, kena kejar polis/JPJ. Sampai bila aku minum kat kedai, nampak polis je aku rasa macam nak lari, walaupun aku tak bawak motor time tu. Mungkin inilah orang panggil paranoia. Dengan no plat baru ni, aku akan lebih yakin menyusuri (merempit) jalan raya.

:: You could've be #1
Beberapa hari nan lalu aku menghadapi pilihan yang sangat rumit. Dan kesudahannya aku telah membuat keputusan yang sangat sukar bagi aku. Nampak gayanya Bidadari: Rewritten akan menjadi lebih menarik.

2 comments:

  1. ko bukak bisnes katner? bentong ek? gud luck 2 u! dh boleh makan duit sndri skang ek?

    ReplyDelete
  2. cibai kepala hotak koq... mat rempit ye ???!!

    ReplyDelete