Friday, March 18, 2005

:: Abnormality

Image Hosted by ImageShack.us

Setiap orang ada masing-masing punya character flaw. Tapi tanpa character flaw ni seolah-olah tak lengkap seorang manusia ni. Jesteru sebab itulah kukatakan 'Flawless is not perfection'.
Hari ni aku bukan nak cerita pasal perwatakan tetapi pasal condition fizikal aku ni. Memula aku tak sedar, lama-kelamaan aku dapat kenalpasti. Aku dah test banyak kali dan skang ni aku kompom dah.
Bila aku nak packing barang, mende last sekali yang aku consider nak bawak adalah baju sejuk. Sebab aku tau kalau aku bawak pun aku tak pakai, selain daripada melawa (hek ele..). Sebab aku tak perlukan baju sejuk. Walaupun di dalam condition yang ekstrim, aku tak perlukan baju sejuk.
Bila naik bas Transnasional (dalam mana-mana edisi merempit), memula duduk aku akan tala ekon tu ke arah aku. Kalau takde orang kat sebelah aku tala kedua-duanya sekali. Dan kadang kala ada orang kat sebelah, tapi aku tala jugak ke arah aku. Bila semua orang bergumpal ngan baju sejuk masing-masing, aku akan duduk terkangkang dengan rileknya seraya mengontrol kemachoan yang jitu.
Bila merempit bersama kawasaki turbo, meskipun waktu malam dan hujan lebat, aku tak perlukan baju sejuk, sweater ataupun singlet. Aku boleh redah je semacam. (BTW, aku suka baca Dhieyluxe Si Hantu Jacket Nice blog, very nice!)
Bagi sesetangah orang, kesejukan tu satu penderitaan. Bagi aku tidak. Bagi aku kesejukan itu satu bliss. Aku seronok melayan sejuk. Dan kalau boleh aku cabar kesejukan tu, tengok boleh tak dia buat aku mengeletar, perlu tak aku capai selimut.
Paling best bila pekena mandi sungai. Aku suka berendam je, nengok selama mana aku boleh bertahan. Sampai sudah tak naik-naik.
Ya. Kesimpulannya, aku adalah seorang yang Kalis Sejuk.
Aku dah check susur galur family aku, dan aku dapati ada pertembungan di satu peringkat, yang aku saspek menjadi punca kepada abnormalities ni. Walaupun aku kalis sejuk, tapi badan aku tak sentiasa panas. Maintain je.
Maka sebab tu la bila jalan-jalan, aku cenderung masuk ke dalam kedai yang ada ekon power dan awek-awek yang comel daripada kedai yang ekon tak power dan awek tak berapa nak jalan. Aku sering melepak kat pintu masuk shopping compleks yang ada air-curtain, dan buat-buat usyar orang padahal tengah layan sejuk. Bila jumpa remote ekon aku cenderung menekan butang sampai tulis 16. Aku dah lali dengan kesejukan.
Sebab tu lau aku nak plan GT02 II. Kat atas gunung tahan tu adalah kesejukan muktamad yang perlu aku lalui. Kat situ aku nak selak baju aku pun tak berani. Sejuk tahap raksasa. Kat situ je aku tewas. Mungkin kat negara yang beriklim sejuk aku pun akan tewas. Tapi belum tau selagi aku tak cuba.
Pepehal aku anggap abnormalities aku ni sebagai anugerah dari Tuhan. Dan aku gembira dikurniakan dengan kelebihan sebegini.

1 comment: