Tuesday, September 6, 2005

Late Show!!

Gambo Hantu
Korang ingat lagi tak gambo hantu aku ari tu yang kena songlap ngan site indon tu? (link kat bawah). Gambo tu aku ngan member aku, PP namanya. 2 hari lepas PP jumpa aku sewaktu sessi melepak. Dia cerita kat aku ada bebudak sekolah rendah datang kat dia tanya "Abang ni ke yang amik gambar ada kuar hantu tu?". Biasa bebudak memang banyak cari mende-mende macam ni kat internet. Korang try search "gambar hantu' kat Google. First sekali korang akan jumpa site indon yang songlap gambo aku tu.

Gambo Hantu
http://kumprinx.blogspot.com/2005/01/gambar-ni-dah-lama-dah-kitaorang-ambik.html
Prombon
http://www.primbon.com/

Aku Perlukan Lebih Masa
Orang yang:
-Takde kerja sangat dah nak buat
-Tokei kedai makan yang tak berapa laku
-Tunggu gaji, dah pokai
-Tunggu balak masuk meminang minggu depan
-Patah kaki nak tunggu sembuh
Akan merasakan hari-hari begitu lambat berlalu. Sehari tu terasa sangat panjang. Namun demikian, bagi aku skang ni aku perlukan lebey masa dalam sehari. Tak cukup lagi mende yang aku boleh buat dalam sehari ni. Sebab tu banyak mende-mende yang aku planning lambat nak siap. Most of the time (malam) aku terpaksa tido untuk mengelakkan keletihan di siang hari. Kerja-kerja lagi, jamming pepetang lagi, melepak lagi, jumpa orang itu, orang ini. Nak mandi, makan, nengok tv. Walaupun hampir kesemuanya adalah perkara yang tak berapa berfaedah, tapi aku harus melakukan itu semua. Takkan aku nak kerja je sepanjang masa? Kena jugak melepak. Dos neskepe 'o dalam badan mesti cukup sepanjang masa. Kadang-kadang aku berhenti dan terfikir, mengapa karier yang aku pilih ni selalu je melibatkan keletihan yang melampau sepanjang masa? Tak cukup tido sepanjang masa. Tapi keindahan di sebaliknya adalah, waima demikian, aku jugak mampu tido selama 2 hari straight kalau aku nak. Tak buat apa-apa dan tak pikir apa-apa.
Waima, kalau dalam sehari tu ada 30 jam ke 45 jam ke, pun tak membantu.

DevX
Korang masih ingat DevX? Projek syarikat aku ari tu. Skang ni dah masuk fasa terakhir. 2-3 minggu lagi bukak la studio aku nih. hehe seronoknye!!

Terminator 3 : The Redemption
Masa aku muda-muda dulu aku into sangat ngan brader Terminator ni. Skang aku main game Terminator 3 :The Redemption. Skang aku pun boleh jadi Terminator. Tembakk!!!

Fury The Album
Kali ni aku serius nak kuar demo band aku nih. Beberapa lagu baru telahpun di bawa ke tengah. nanti aku nak press dalam cd, pastu aku nak jual 2 inggit je.

Kawasaki Turbo
Bulan kemerdekaan ni adalah bulan yang busy bagi aku. Sebab tu aku takde masa nak bawak motor aku ni jenjalan. Dah bape lama tak hidup enjin dia. Entah elok entah tidak. Namun aku nekad esok pepagi aku akan merempit menyusuri jalanraya kat Lipis ni.

Header Baru
Amacam header baru aku, ok? Kalau lah aku ada kamera digital yang 'baiikkk punya'.. Tapi skang aku tau yang aku tak boleh hasilkan sesuatu from scratch. Tapi aku hanya boleh exploit je. Nanti aku bagi tutorial kat korang apa yang aku maksudkan ngan 'exploit' ni. 'Sick Imagery For Dumbass' tajuk dia nanti.


Port Mee Kari Baru
Dah 2-3 minggu aku nengok kedai ni baru bukak. Lokasi dia kat Driving Range Kuala Lipis. Tempat orang gila pukul bola. Hari tu boring-boring aku ajak kengkawan pegi sample makanan kat situ. Mee kari dia, pehhh!! Menikam kalbu punya. Pastu nasik lemak dia (bukan 'nasik lemak' awek yang jaga kedai tu) pun sodap. Dia punya ikan bilis tersiang rapi. Macam ni yang kita mau. Ada sesetengah nasik lemak tu (bukan 'nasik lemak') siap kepala sekali tak cabut. Macam cilake je. Boleh tercekik tau makan tulang ikan bilis.

Namun demikian kalau korang betul-betul nak layan 'nasik lemak', aku sajes kedai makan kat Taman Pertama, Kuala Lipis. Sebelah kedai Sup Gearbox. Aku tak pernah makan kat situ sebab aku boleh melepak kat kedai sup Gearbox tu dan masih boleh pekena nasik lemak sambil makan nasik goreng. Get me?!

2 comments:

  1. KALAU GAMBO ANTU KO KENA SONGLAP, INI MENUNJUKKAN KO TERRER...cam akak...ekekeke!

    ReplyDelete
  2. ko bela hantu ..ker..!! genius tull ko..

    ReplyDelete