Saturday, September 10, 2005

Late Show Bebeh..!!

Selvanathan Dan Muniapan
Selvanathan dan Muniapan adah 2 orang juruteknik yang dihantar oleh syarikat diaorang untuk memasang ekon kat kedai aku tu. Diaorang ni aku rasa sahabat baik tapi ada something wrong ngan relationship diaorang. Kadang-kadang mereka setuju perkara yang sama. Dan kadang-kadang mereka kelahi di atas keputusan yang mereka buat. Yang penting diaorang silap menebuk lubang kat opis aku sebanyak 6 (enam) kali. Aku mula meragui kepakaran diaorang.
Sehinggalah diaorang jumpa teropong dalam bilik tu. Pasang ekon entah ke mana, drill dinding entah ke mana, mereka start men-skodeng awek-awek yang tunggu bas kat depan opis aku tu.
(Selvanathan dan Muniapan bukan nama sebenar)

Collapse
beberapa jam sebelum bortolak ke Bentong tempohari, aku baring dulu depan tv layan cerita. Pastu bila aku nak bangun makan nasik, aku jadi pitam dan terus tumbang.
Seminggu aku koma. beBeberapa hari sebelumnya aku kurang tido, banyak buat keje, dan kurang makan makanan berkhasiat.
Pak Teh Corner cakap aku ni kena darah tinggi masa aku cerita kat dia peristiwa collapse tu. Tak hingin aku gi cek kat hospital. Kang kena cucuk. Eii ngeri..
Oh ye, aku pitam dalam 2-3 minit gitu je. Bukan seminggu. Aku saje je nak menyedapkan cerita.

Ekon
Ohh ye premis aku skang ni dah ada ekon (air cond).
-For sure bil api akan melonjak naik
-Tak boleh hisap rokok sesuka hati
-Kedai sebelah dengki
-Ekon 4 horse power, letak dalam bilik kecik=peti ais.
-Nanti kalau korang datang jamming kat kedai aku, jangan lupa bawak baju sejuk.
-Kalau tak guna bilik tu boleh simpan daging, sayur ngan ikan.

4 comments:

  1. kemajuan betul kedai ko ye, wei cite fcukinghell pasal betel of band 2 bila nak kuar?

    ReplyDelete
  2. ingat btui koma seminggu, baru jer nak sedekah al fatihah....

    (gurau jer, jgn naik darah pulak)

    ReplyDelete