Saturday, July 17, 2004

:: Realiti Palsu

Image Hosted by ImageShack.us semalam ada segerombolan manusia datang attack kedai gua. sebabnya nak mintak duit. Bukan banyak, sikit je. Tapi jadi sampai berbalah-balah. Terbukti dengan jelas bahawa pasal duit je manusia ni jadi bodo. Dah lama aku amati dan aku buat kesimpulan bahawa, manusia yang sering ditimpa masalah adalah manusia yang menjadikan duit sebagai primary dalam hidup diaorang. Aku dah lama dissmiss duit dalam hidup aku. Sepanjang melepak dah nak dekat setahun ni, aku tak kisah langsung pasal duit. Yaang penting, ada RM5.40 dalam poket aku hari-hari. Tak makan takpe, takde Kent.9 gua tak boleh blah.



Jangan salah anggap, aku bukan pervert tapi aku menghargai (appreciate) kecantikan wanita sehabis-habisnya.



:: Layan Pasar

Pagi tadi aku layan pasar. Dah lama tak shopping kat pasah basah. Ternyata antara orang-orang Lipis yang masih ramah semuanya ada kat pasar. Yang sombong, berlagak tak shopping kat sana. Aku terharu dengan penerimaan masyarakat terhadap orang macam aku ni; kat pasar. Misi aku adalah beli ayam separuh, togey sekampit, kuchai seikat ngan sabun Breeze sekotak. Elehh... macam la korang nak tau sangat pasal mende yang aku pegi beli kat pasar tu...

No comments:

Post a Comment