Sunday, October 16, 2005

I'm Home.

gue udah kembali dong..
Akhirnya setelah sekian lama aku tak jumpa kompiter, kini aku dah kembali ke tanah air tercinta. Soalan pertama:
Do you miss me?
hehe..

Interview ngan Kumprinx
Ko pegi mana Amin..?
Sepanjang masa ni aku berada kat Kompleks Oxygen Studio kat Bentong (notice term 'Ibusawat Oxygen Studio' kini dimansuhkan dan tidak lagi digunapakai).

Ko buat apa kat sana lama-lama?
Aku menjalankan projek membina, menyiapkan dan mengadakan 'usability testing' sound proofing untuk bilik studio jamming kat sana.

So, amacam sound proofing?
Nak kata tak jadi tu, jadi la jugak. Kira-kira 70% sound tu berjaya di-contain kat dalam studio tu. Waima demikian masih gagal memuaskan hati jiran tetangga.

Jiran tetangga?
Ha'ah. Encik Mokhtar (bukan nama sebenar) telah merusuh masuk ke kompleks ketika sessi ujian dijalankan. Dengan nada 'kontrol hangin' yang meruap-ruap dia sound kitaorang, "Korang buat ni, aku bukan nak jatuhkan bisnes korang, tapi bising tau tak? Anak-anak aku nak tido nak belajar semua tak boleh."

Habih, ko jawap macamana?
Jawapan saya: "Encik, kami bukan semberono je bukak studio ni. Bukan tak pikir pasal encik se-family. Sebab tu lah kami sangat menekankan aspek sound proofing ni. Malahan kami telah berbelanja ribuan ringgit untuk memastikan bunyi tak keluar dan mengganggu kententeraman encik. Waima demikian, buat masa ni kami belum lagi raise drumset ni. Sebab tu lah encik bisa merasakan gegarannya. Jangan bimbang, pabila kami selesai kelak, encik takkan dengar apa-apa lagi.." Hek ele.. dia selama ni duduk dalam keadaan yang sunyi sangat (area ni memang sunyi) pastu bila bising sikit, diaorang tak biasa. Waima demikian sound proofing ni akan masuk fasa ketiganya dalam 2-3 minggu ni. Namun aku dapat mengenalpastu beberapa lubang kat atas syiling kedai masing-masing yang menyebabkan bunyi tu meleleh ke umah dia.

Aku baru sampai Lipis siang tadi. Skang ni aku nak tido dulu, catch-up main game dulu. Banyak lagi mende yang aku nak cerita kat korang ni. Stay tuned..

Coming soon:
Life.
The Ultimate Awek Minggu Ini-Final Season
Ramadhan
Berbekalkan Sebatang Rokok
Persepsi:Zina

No comments:

Post a Comment